About Electronics Live

Je cloud werkplek inrichten? Dat kan het beste op een van deze vijf manieren!

Home  /  Uncategorized  /  Je cloud werkplek inrichten? Dat kan het beste op een van deze vijf manieren!

Werken in de cloud is al jaren niet meer weg te denken uit de werkomgevingen. Maar zeker door de afgelopen tijd waarin we massaal zijn gaan thuiswerken, is het een essentieel onderdeel geworden van onze samenleving. Een cloud werkplek inrichten is bij veel bedrijven met haastige spoed gedaan, zodat het werk door kon gaan zonder op kantoor te hoeven verschijnen. De belangrijkste zaken staan hier op een rijtje. 

Overal beschikbaar

Het belangrijkste punt van een cloud werkplek is toch wel dat het vanuit elke locatie beschikbaar moet zijn. Je wilt ten slotte vanuit huis werk kunnen leveren. Of je dit liever in een cafeetje doet of bij mooi weer in het park, overal waar een internetverbinding mogelijk is zal de toegang verleend moeten kunnen worden. 

Bescherm je gegevens

Bij de cloud werkplek inrichten moet dan ook gekeken worden naar de beveiliging. Als belangrijke documenten buiten het kantoor toegankelijk zijn voor werknemers, moet dat ook echt bij werknemers blijven. Een cybersecurity expert kan je hierbij helpen. Voorheen was de IT afdeling hier verantwoordelijk voor, maar toen verliep de communicatie natuurlijk voornamelijk via de werkcomputers. Met iedereen die thuiswerkt is dit niet meer te doen voor de IT afdeling in hun eentje.

cybersecurity

Werken in de cloud vraagt goede cybersecurity

Juist niet meer, maar minder werk voor IT

Door gebruik te maken van een cloudservice zal je eigen IT afdeling ook niet meer hoeven helpen bij het installeren van de juiste software en letten op updates voor alle werknemers. De cloud is toegankelijk voor iedereen en vanaf elk apparaat. Een cybersecurity expert zal er ook voor zorgen dat alles goed verloopt bij de werknemers thuis. Zo kunnen je IT mensen hun aandacht richten op innovatie en andere aandachtspunten in het bedrijf.

Minder tijd kwijt aan eigen computers

Doordat iedereen hun eigen computers of laptops gebruikt na een veilige cloud werkplek inrichten, is het werk wat besteedt wordt aan werkcomputers aanzienlijk minder. De wekelijkse updates die op alle computers uitgevoerd moeten worden zijn niet meer nodig. 

Efficiënte samenwerking

Door in de cloud te werken, kan iedereen gemakkelijk bestanden delen met elkaar. Snel opmerkingen maken of tips geven aan het werk van je collega’s is zo hartstikke gemakkelijk te maken. Natuurlijk heeft een cybersecurity expert een veilige omgeving gecreëerd waar dit in vertrouwen met elkaar gedeeld kan worden. 

 


Comments are closed.