About Electronics Live

Zoekmachine optimalisatie teksten trends 2019

Home  /  Uncategorized  /  Zoekmachine optimalisatie teksten trends 2019

Een website die niet gevonden kan worden of lastig gevonden kan worden in Google is een beetje als een restaurant midden in de woestijn. Niet erg handig. De website kan nog zo geweldige inhoud bevatten, als deze niet goed gevonden kan worden, is het zinloos. Het credo built it and they will come, ging wellicht op voor de jaren 00, maar tegenwoordig zijn er zoveel spelers op het web dat enige bewust SEO en marketing activiteiten niet kunnen achterblijven hoe goed je product, dienst of inhoud ook is. Dus bij deze beschreven we een aantal van de meest belangrijke ontwikkelingen om rekening mee te houden.

Allereerst, het forceren van zoekwoorden in tekst is echt verleden tijd. Zoekmachines begrijpen onze taal vandaag de dag net zo goed, waarschijnlijk beter dan onszelf. Praktisch betekent dit dat je niet meer zoekwoorden hoeft te verwerken in de tekst na het schrijven. Dit is onnatuurlijk en kost tijd en voegt dus geen waarde meer toe. Zoekmachines, met name Google, dat is de slimste nog steeds op dit moment begrijpen synoniemen en meerdere betekenissen zelfde woord op basis van context min of meer perfect (bronvermelding).

seo succes

Ben jij bekend met zoekmachine optimalisatie?

Verder gaat het tegenwoordig meer om de kwaliteit van de inhoud dan ooit tevoren. Dit is de richting waar Google al jaren op gaat. Natuurlijk zou de kwaliteit van de tekst de boventoon moeten voeren. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan om dit zo te rangschikken met een zoekmachine. Tegenwoordig heeft Google zoveel gebruiker data voor handen o.a. dankzij Android en Chrome, dat zij kan zien welke websites zoekers tevreden stellen met de inhoud en welke falen hierin. In het verleden was het een strategie om zo lang mogelijke teksten te schrijven omdat zoekmachines hier goed op zouden reageren maar dit is al lang niet meer zo. Een website tekst dient zo lang te zijn als relevant en geschikt voor het betreffende onderwerp.

Verder is het aan te bevelen om louter gespecialiseerde website tekstschrijvers in te zetten om teksten te plaatsen op de website. Web content is echt iets heel anders dan traditionele kranten artikelen of andere offline media. Indien je de kunst van web content niet zelf beheerst bevelen we aan dit uit te besteden aan een externe partij, zoals Swaans communicatie bijvoorbeeld.

Enfin, knoop deze paar tips in je oren bij strategie samenstellen omtrent web content en komend jaar heb je een streepje voor online op je concurrenten.


Comments are closed.