About Electronics Live

Online marketing voor thuisbezorgrestaurants: hier moet je aan denken

Home  /  Uncategorized  /  Online marketing voor thuisbezorgrestaurants: hier moet je aan denken

De afgelopen maanden hebben horecaondernemers het zwaar voor hun kiezen gekregen. De wereld stond eind februari voor veel Nederlanders volledig op zijn kop. Het mysterieuze virus Covid-19 waaide op dat moment vanaf China over naar Nederland. Waar veel mensen eerst nog sceptisch waren over de gevolgen van dit virus, weet inmiddels iedereen dat de gevolgen zwaar zijn. Voor het hele land, maar zeker ook voor ondernemers.

Restaurants moesten half maart hun deuren sluiten en dat zorgde voor een groot verlies. Gelukkig gingen ondernemers niet bij de pakken neer zitten. Steeds meer restaurants kiezen er tegenwoordig voor om thuis te bezorgen of maaltijden voor afhalen beschikbaar te stellen. Niet alleen om inkomsten te generen, maar ook om de doelgroep geïnteresseerd te houden. Omdat het aanbod van best food near me ongelooflijk groot is, is het nog nooit zo belangrijk geweest om op te vallen. Daar speelt online marketing een grote rol in. Maar waar moet je aan denken als je als thuisbezorgrestaurants meer bezoekers wilt trekken? Wij zetten een aantal tips op een rijtje.

Reviews, reviews en nog meer reviews

Nu veel mensen aan het huis geluisterd zijn, lijken ze ook meer interesse te hebben in het online bestellen van lekkere maaltijden. Daarnaast zien we ook dat veel mensen hun lokale restaurants missen en daardoor maar een eigen ‘restaurant’ in huis creëren. Daar horen natuurlijk wel lekkere maaltijden bij. En waar richt men zich op als ze op zoek gaan naar nieuwe restaurant? Google natuurlijk!

Omdat het aanbod van thuisbezorgrestaurants momenteel zo groot is, is het echter niet eenvoudig om een keuze te maken. Daardoor zal men bij het kiezen van een nieuw restaurant hoogstwaarschijnlijk eerst de reviews lezen. Hoe is de kwaliteit van het eten? Hoe snel werd deze bezorgd en hoe ervaart men de klantvriendelijkheid van het restaurant? Als de reviews overwegend positief zijn, zijn mensen sneller geneigd om hier te bestellen. Voor jou is het dan ook noodzaak om zoveel mogelijk positieve reviews te verzamelen. Stuur daarom een geautomatiseerde e-mail naar iedereen die bij het restaurant heeft besteld. Vraag tevens aan vrienden, familie en vaste klanten om een review achter te laten. Hoe meer reviews, hoe beter!

thuis bezorgen eten

Betere vindbaarheid van de website

De tijd dat mensen door de stad liepen en naar restaurants op zoek gingen is nu echt wel voorbij. Zeker tijdens de coronacrisis richten mensen zich steeds vaker op zoekmachines. Hier vind je immers alle informatie die je nodig hebt om een keuze te maken. Daarom is het van essentieel belang dat jouw website hoog scoort in Google. Hoe hoger deze in de zoekmachine terecht komt, hoe eerder mensen de website aan zullen klikken en ook daadwerkelijk een bestelling zullen plaatsen.

Daarom loont het om de vindbaarheid van je website te vergroten. Probeer te scoren op belangrijke zoektermen. Denk bijvoorbeeld aan ‘wat gaan we eten vandaag’ of ‘online eten bestellen in…’

Met behulp van SEO en SEA technieken kan jij de vindbaarheid van je website direct verhogen. Schakel hier gerust de hulp van een professionele marketeer bij in. Zo weet je zeker dat je marketingstrategie het gewenste resultaat op zal leveren en genereer je uiteindelijk meer inkomsten. Niet alleen nu tijdens de coronacrisis, maar ook als dit alles eindelijk weer voorbij is. Een oplossing voor de lange termijn dus!


Comments are closed.